پزشکی

طب روز

پزشکی

طب روز

چه زمانی آبریزش بینی نگران کننده است؟

علل آبریزش بینی و راههای درمان آن در تمام سنین

آبریزش بینی ،ناشی از خشکی بیش از حد تولید شده توسط بافت های بینی و دیواره های مجاور و رگهای خونی در بینی است این خشکی، ممکن است حدی بین مایع روشن و یا تکه ای ضخیم از مایع مخاطی بینی باشد. آبریزش بینی ممکن است از بینی، پایین و پشت گلو و یا هر دو باشد. اصطلاح «rinorrhea» و «rinitis»(ورم غشایی و مخاطی بینی ) اغلب برای اشاره به آبریزش بینی استفاده می شود. هرچند که درمورد شدت این عارضه صحبت می کند، rinorrhea اشاره به تخلیه سبک و نسبتا روشن بینی دارد . Rhinitis به التهاب بافت های بینی کمک می کند که به علل مختلفی ایجاد می شود که معمولا به خاطر آبریزش بینی است احتقان بینی ممکن است همراه با آبریزش بینی باشد و یا نباشد ؛ این مقدمه ای بود تا در ادامه این بخش از سلامت نمناک به بررسی کامل علل آب ریزش بینی و راههای درمان آن بپردازیم.

آبریزش-بینی


  ادامه مطلب ...

تازه ترین دانستنی های پزشکی

5c027125194f3_2018-12-01_15-01

سیب زمینی و فواید آن برای کودکان

سیب‌زمینی به خاطر فیبر و نشاسته‌اش برای رژیم غذایی کودکان و افزایش مقاومت بدنشان مفید و مؤثر است؛ به کودکان سیب زمینی دهید تا بدنشان مقاوم شود؛ سیب زمینی شیرین از جمله غذاهایی است که باعثافزایش فعالیت‌های مغزی می‌شود؛ سیب زمینی آنتی اکسیدان بالایی دارد و بدن را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و باعث زیاد شدن فعالیت‌های مغزی و در نتیجه باهوش شدن کودک می‌شود.

  ادامه مطلب ...

هشدار درباره "جراحی چشم" برای افراد زیر ۱۸ سال

هشدار درباره


به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر بهروز خسروی جراح و متخصص چشم پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افرادی که از عینک استفاده می‌کنند خواهان انجام عمل "رفراکتیو" هستند که این جراحی با روش‌هایی نظیر لیزیک، لازک، پی آر کی، فمتولیزیک، اپی لیزیک، ترانس پی آر کی، کارگذاری لنزهای داخل چشمی و ... انجام می‌شود اما هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که پزشک طی بررسی از شرایط بیمار روش مناسب جراحی را انتخاب می‌‌کند.

ادامه مطلب ...

۸ گیاه دارویی برای سلامت و تقویت مغز

۸ گیاه دارویی برای سلامت و تقویت مغز


به گزارش جهان نیوز، گیاهان و ادویه جات می‌توانند بخش اعظمی از رژیم غذایی شما را تشکیل دهند. مصرف اینگونه مواد نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه مزایای زیادی برای مغز خواهد داشت. به عنوان مثال مصرف گیاهان تازه به افزایش حافظه، کاهش اضطراب و محافظت از مغز در برابر تومورها کمک می‌کند.
در این مقاله قصد داریم ۸ ماده گیاهی را معرفی کنیم که می‌توانید برای بهبود سلامت مغز خود از آن‌ها استفاده کنید.
    
ادامه مطلب ...

کارهایی که مرد برای پسر شدن جنین باید انجام دهد

چگونه می توانیم به طور طبیعی جنسیت کودکمان را پسر تعیین کنیم؟

اگر رویای تولد یک پسر بچه ناز را دارید، موارد خاصی را باید به یاد داشته باشید برای بدنیا آوردن یک نوزاد پسر اقدامات زیادی باید انجام دهید ؛ از رعایت رژیم غذایی تا دقت در نزدیکی و ... که تمام آنها را در غالب تمام کارهایی که برای پسر دار شدن باید انجام داد در این بخش از نمناک خواهیم گفت، نکات زیر را برای افزایش شانس خود رعایت کنید و مطمئن باشید که نتیجه خواهد داشت.

پسر دار شدن با سبزیجات

 

ادامه مطلب ...