پزشکی

طب روز

پزشکی

طب روز

نکاتی درباره بهداشت روان

نتیجه تصویری برای بهداشت روان

هیچ انسانی در برابر بیماری های روانی مصونیت ندارد. پیشگیری از پیدایش بیماری های روانی و سالم کردن محیط روانی از ضروریات اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می شود. بهداشت روانی فقط به تشریح علل اختلالات نمی پردازد، بلکه پیشگیری ناراحتی های روانی به معنای وسیع آن به منظور جلوگیری از وقوع بیماری های شدید روانی را دنبال می کند. بهداشت روانی دارای اصولی است که می توان به اختصار به انها  اشاره کرد.

 

ادامه مطلب ...

احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در افراد بلند قد کمتر است

Image result for ‫ابتلا به دیابت نوع ۲‬‎

تحقیقات جدید نشان می دهند که فاکتور قد ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در افراد تحت تأثیر قرار دهد.طبق مطالعات صورت گرفته هر ۱۰ سانتی متر ارتفاع اضافی قد، ۴۱٪ خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مردان و ۳۳٪ در زنان را کاهش می دهد.به نظر محققان رابطه معکوس بین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و قد می تواند به دلیل کمبود چربی در کبد و عوامل خطرزای قلبی-متابولیک مطلوب تری باشد، به ویژه چربی های خون، آدیپونکتین و پروتئین واکنش C


ادامه مطلب ...

آناناس خواصی دارد بیشمار برای سلامت و زیبایی

حتما شنیده اید که می گویند برای کسب انرژی بیشتر روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. آناناس یک میوه استوایی است که در هر فروشگاهی در دسترس است. کولمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا برد و آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته می شد، و تنها در ضیافت های مجلل سرو می شد.خواص آناناس

ادامه مطلب ...

فواید خیار چنبر تلخ

خیار چنبر از دسته میوه هایی است که استفاده از آن به نسبت خیار بوته ای کمتر است. اما خوردن آن خالی از فایده نیست. در این پست قصد داریم شما را با برخی از فواید این گیاه آشنا کنیم.

نبض ما– طبع خیار چنبر سرد و تر میباشد و بیشتر در فصل تابستان کشت میشود. خیار چنبر که  چمبر و خیارشنگ نیز خوانده می‌شود، کم‌عطرتر، باریک‌تر و درازتر و با انحناتر از خیار سبز است و گاه طول‌اش به حدود یک متر می‌رسد.

خیار چنبر دارای ویتامین های  A-C-B می باشد. خیار چنبر از نظر املاح از خیار معمولی غنی تر بوده و تخمه آن مفید تر است. و تنها عیبش این است که کمی دیر عضم بوده و در بعضی ها تولید نفخ و قرقر کردن شکم می کند و یکی از مشخصاتش این است که در اراضی و آب و هوایی که دارای رادیو آکتیو زیاد باشد، بهتر به عمل آمده و قدش درازتر می شود چنانچه پس از جنگ جهانی دوم و نابود شدن شهر هیرو شیما در اثر بمب اتمی دراراضی دهات آن شهر خیار چنبر هایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت.

فشارخون سیستولیک


  ادامه مطلب ...

خواص و فواید تخم مرغ بیشتر از آن است که تصور کنید

فواید خوردن تخم مرغ و خواص خوردن آن برای سلامت اعضای بدن:

تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی هایی است که باید به عنوان "سوپر غذا" طبقه بندی شود ؛ آن ها دارای مواد مغذی هستند که برخی در رژیم غذایی مدرن نادر و کمیاب هستند.خوردن تخم مرغ آب پز, سالم ترین راه برای خوردن تخم مرغ است, زیرا بدون روغن یا کره پخته می شود, که کالری و چربی اضافی بیشتری را به غذا اضافه نمیکند و باعث کاهش وزن می شود. ارزش غذایی یک تخم مرغ آب پز با سایر روش ها یک سان است. در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک و در بحث بررسی کامل خواص تخم مرغ چندین فواید سلامتی تخم مرغ وجود دارد که در مطالعات انسانی تایید شده است:


1. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی باورنکردنی:

تخم مرغ جزو غذاهایی است که بیشترین مواد مغذی را روی کره زمین دارد.


یک تخم مرغ تمام مواد غذایی مورد نیاز برای تبدیل یک سلول و به یک جوجه مرغ را شامل می شود.

  ادامه مطلب ...